27 Ağustos 2019 Salı

Being an AuPair in USA / Amerika'da AuPair Olmak I


Giriş

       Herkese merhaba! Blogumu bir süredir aktif olarak kullanmıyordum. Ancak dahil olduğum programdaki deneyimlerimi paylaşmak, bu yollardan geçecek herkese yardımcı olmak amacıyla tekrar aktif olarak kullanmaya, fikirlerimi yazmaya karar verdim.
       Ben 22 yaşındayım, Haziran 2019'da, Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce Uluslararası İlişkiler bölümünden mezun oldum. Eylül'de AuPair olarak Amerika'ya gideceğim. Bugüne kadar ne yaşadım, bundan sonra ne yaşayacağım; hepsini paylaşacağım. 

AuPair Nedir? 

       AuPair kelime anlamı olarak "anne yardımcısı" demek. Genel olarak baktığımızda bir kültürel değişim programı olduğunu söyleyebiliriz. Buradaki asıl olay; AuPair ve ailenin kültürlerinin birbiriyle etkileşime geçmesi.
       Farklı bir ülkede yaşayan, farklı bir kültüre sahip ve farklı anadille konuşan bir aileyle bir yıl geçirmek... Gerçekten artıları olan, değerlendirilmesi gereken bir program.

Nasıl AuPair Olunur?       

       Bu soruyu Google'a sorduğunuzda bir düzine yazı çıkacağı için bununla ilgili ayrıntılı bir şey yazmam gerektiğini düşünmüyorum. Benim bildiğim kadarıyla Türkiye'de bu işi yapan iki şirket var. Ben Ozman'la çalışıyorum. Ozman Amerika'da EurAuPair şirketiyle çalışıyor. Linki burada;

http://ozman.com.tr/

        Nelere ihtiyacınız var; hangi belgeleri toplamalı, ne yapmalısınız? Hepsinin cevabını iletişime geçerek öğrenebilirsiniz. Ancak çok kısa bilgi vermem gerekirse; ehliyet sahibi olmanızın şart olduğunu söyleyebilirim. Çünkü ailelerin %90'ı çocuklarını okula getirip götürecek bir "ablaya" ihtiyaç duyuyor ve programa o yüzden başvuruyor. Çünkü çok uzun saatler çalışıyorlar ve evde yoklar. Kendinizi tanıtan, ses ve görüntü kalitesi iyi, iyi bir İngilizce'ye sahip bir video çekmeniz gerekiyor. Önceki tecrübelerinizi referans olarak göstermeli ve gelecekteki "host-family" için niyet mektubu yazmalısınız.
        Siz kimsiniz? Hobileriniz nedir? Nerede okuyorsunuz veya nereden mezun oldunuz? Neden AuPair olmak istiyorsunuz? Sizi "en iyi aday" yapacak özellikleriniz nedir? Kendinizi çok iyi tanıtmalısınız, kendi reklamınızı kendiniz yapmalısınız.

Not: Pasaportunuzun dönüş tarihinizden 6 ay sonrasına kadar geçerli olması gerekiyor.

Süreç Nasıl Devam Ediyor?

        Her şey tamam; videonuz hazır, belgeleriniz hazır ve online oldunuz! Tebrikler! Peki sonra ne olacak? Şunu hatırlatmakta fayda var; hiçkimse size, ne zaman bir aileyle eşleşeceğinizin garantisini veremez. Çünkü durum herkes için farklı işliyor. Bir gün içinde aile bulan da var 4 ay sonra bulan da... Buradaki asıl mesele; aileyi ne zaman bulduğunuz değil, sizin için en doğru aileyi bulmanız. Çünkü onlarla bir yıl yaşayacaksınız ve ailenin bir parçası olacaksınız. Sırf Amerika'ya gitmiş olmak için önünüze gelen ilk aileye olumlu dönüş yapmayın. Aklınıza takılan her şeyi sorun. Yabancı bir ülkede, yabancı bir ailede yaşayacaksınız. Her şeyi öğrenmeye hakkınız var. 

       Online olduktan sonra, eğer bir aileden mesaj alırsanız, sistem size mail atıyor. Ancak siz yine de gün aşırı kontrol edin. Ben öyle yapmıştım. Üniversitedeki son dönemimin  son birkaç ayına denk geldiği için sürekli bakma gibi bir durumum olmamıştı ancak mümkün olduğu kadar sık kontrol etmiştim.

Not: Ozman, verdiği İngilizce derslerde, ailelerin görüşme sırasında neler sorabileceği ile ilgili bilgi veriyor. O kısımları kaçırmayın ve kendiniz de bireysel olarak evde çalışın. Lütfen soruları ve vereceğiniz cevapları ezberlemeyin! Her sorunun farklı sorulma şekilleri vardır. Kağıtta yazanın aynısı çoğu zaman gelmiyor. 


Yazıların çok uzun olmaması adına, ailelerle olan deneyimlerimi bir sonraki yazımda anlatacağım...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder