24 Temmuz 2016 Pazar

Budapeşte | Mini Gezi Rehberi [Macaristan]


Merhabalar!

Öncelikle, neden "mini" dediğimi açıklamak istiyorum. Avusturya-Macaristan gezim sırasında Budapeşte'ye 1 gün ayrılmıştı ancak şanslı talihim devreye girdi ve tüm gün boyunca bardaktan boşanırcasına yağmur yağdı. Soğuktan bahsetmiyorum bile! Viyana yazımın sonunda neden havaya güvenmemeniz gerektiğini söyleme nedenim de yaşadığım bu şanssızlıktır. Lafın kısası pek bir yer gezemedik ve gezdiğimiz sınırlı sayıdaki alan burnumuzdan fitil fitil geldi. Ancak ben yine de elimdeki minik, mini minnacık bilgileri ve fotoğrafları paylaşmak istiyorum.

Budapeşte, Budin(Buda) ve Peşte'nin 1873 yılında birleşmesiyle oluşmuş şehirdir. İlk olarak Buda ve Peşte'yi bağlayan köprüye uzaktan bir bakalım. [Bu fotoğrafı çekerken gözüme yağmur kaçtığı doğrudur.]


























Bu fotoğrafı çektiğim yer Gellert Tepesi, Budapeşte'nin en yüksek noktasıdır. Zirvede özgürlük heykeli bulunuyor.














Bu özgürlük heykeli, 1945'te Budapeşte'nin Rus ordusu tarafından kurtarılışının anısına dikilmiştir.

Ellerinde defne yaprağı tutan özgür Macar kadınını temsil eder.

Gellert Tepesi Buda'da bulunuyor. Bir de Peşte kısmından bakalım.



*Bir sonraki nokta Matthias Kilisesi! (Church of Our Lady of Buda)

Gotik mimariye aittir. Kiliseye ulaştığımız sırada bir düğün olduğu için içini gezme fırsatımız olmadı. Bu nedenle sizlere kilisenin her yerde bulabileceğiniz fotoğraflarını değil, bulamayacaklarınızı göstereceğim.




 * Son durak Budapeşte Parlamento Binası! Gerçekten kocaman bir yapıt. Şehrin sembolleri arasında yer alıyor. Macarların Hristiyanlığı kabulü sonrası papa tarafından gönderilen Kutsal Haç da bu binada bulunuyor. Aynı zamanda Budapeşte Parlamento Binası, Londra Parlamento binasının kopyası niteliğinde.























Yine birkaç fotoğraf ile yazımı bitirmek istiyorum. Zira Budapeşte'yi gezdim demek için daha birçok noktaya ayak basmam gerekirdi. Bu nedenle ben Budapeşte'yi gezdim "gibi" oldum. Yine de soğuğa ve sağanak yağmura rağmen birkaç yeri görebildiğim için şikayet etmiyorum.

Okuduğunuz için teşekkürler! Yağmursuz geziler!
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder